RETUR & REKLAMATION

RETUR

Vid köp i vår webbutik har du en ångerrätt. Det innebär att du som kund har rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du mottagit varan. Varan ska vid retur vara i lika gott skick som när du fick den, det vill säga omonterad, oanvänd och oskadd. Originalemballage måste sparas och följa varan. När du utövar ångerrätten står du som kund för returfrakten och lämnar in den på närmsta postombud, glöm ej att begära kvitto vid inlämning.

 

Hur du gör en retur;

1. Förpacka varan försiktig i originalemballage i oförsämrat skick, använd skyddsplast om det följde med. Tejpa väl ihop emballaget.

2. Skriv tydligt returadressen och tejpa över texten med genomskinlig tejp (tejpa över hela pappret för att undvika väta).

3. Lämna in paketet på närmsta postombud och du som konsument står för returfrakten. 

4. Glöm ej inlämmningskvitto av postombudet

5. Vi meddelar dig via e-post när vi mottagit och registrerat din retur. Återbetalning sker via samma medel som du använt för att betala oss och återbetalning är dig tillhanda inom 10 dagar från att vi har mottagit och registrerat din retur.

 

Adress för retur:

ROOM Shape Interior Sweden AB

Borgens gata 10 B 

441 39 Alingsås  

Vid ångerrätt ska du returnera varan omonterad, väl förpackad, i oförsämrat skick och i originalemballage. Vi meddelar dig via e-post när vi mottagit och registrerat din retur. Återbetalning sker via samma medel som du använt för att betala oss och återbetalning är dig tillhanda inom 10 dagar från att vi har mottagit och registrerat din retur. Vid köp av en produkt som är specialtillverkad eller på annat sätt fått en tydlig personlig prägel för dig så gäller inte ångerrätten. I samband med en beställning av en sådan vara för vilken ångerrätt inte gäller får du som kund tydlig information om detta, dels då varukorgen fylls på webbplatsen och dels på den orderkonfirmation och den leveransbekräftelse som skickas till dig som kund i samband med köpet. På det belopp som ska återbetalas har vi rätt att dra av en summa motsvarande varans värdeminskning jämfört med varans ursprungliga värde, om och i den mån sådan värdeminskning beror på att du har hanterat varan i större utsträckning än vad som är nödvändigt för att fastställa dess egenskaper eller funktion. 

 

REKLAMATION

Om du vill reklamera ett fel bör du kontakta oss per e-post på info@roomshape.se. Reklamationen måste göras inom skälig tid från att du märkt eller borde märkt felet. Reklamationsrätt föreligger under tre års tid. Den förutsätter att alla skötselråd följs och normal aktsamhet iakttagits. Underlätta gärna din reklamation genom att utförligt beskriva uppfattat fel, dokumentera eventuella synliga skador/förändringar med bilder samt inkludera information om ordernummer för reklamerad vara.
Vid godkänd reklamation står Room Shape för returfrakten. Om det är något fel på varan försöker vi i första hand reparera den och om det inte är möjligt byter vi till en ny vara. Du kan också bli kompenserad för skadan om du vill behålla den eller i de fall det inte fungerar så kan du få varan återköpt. Om vi inte kan reparera eller byta ut varan kommer vi att återföra erlagd köpesumma. I de fall reklamation inte godkänns faktureras fraktkostnaden till dig som kund i efterhand.

0
    Varukorgen
    Din varukorg är tom
      Calculate Frakt
      Rabattkoder